Jak rozwijać swoją markę osobistą w duchu przedsiębiorczości

Jak wiele marek osobistych możesz wymienić bez zastanowienia? Steve Jobs, Jeff Bezos, Elon Musk, Harry Vaynerchuk, ale kto jeszcze? Ci ludzie są zbyt sławni i wyjątkowi, aby powtórzyć ich sukces, a co więcej, nie ma sensu podążać ścieżką, którą ktoś już przetarł. Zamiast tego, rozwijajmy swoją markę osobistą, myśląc z perspektywy przedsiębiorcy, a nie poszukiwacza sławy. W tym artykule podzielimy się skutecznymi praktykami, które pozwolą nam osiągnąć ten cel.

Dołącz do modnej niszy

Jeśli myślisz jak przedsiębiorca, to sukces finansowy z rozwoju Twojej marki osobistej nie jest ważniejszy od Twoich wartości, misji i możliwości, jakie dajesz innym ludziom lub firmom. Dlatego ważne jest, aby dołączyć do trendowej niszy, niszy, w której koncentrują się pieniądze i uwaga publiczna.

Ale nawet to nie jest tak łatwe zadanie, jak się wydaje. Aby zarabiać pieniądze na marce osobistej w trendowej niszy, trzeba jeszcze znaleźć pewną lukę. Kolejna wskazówka dotyczy właśnie tego.

Zbadaj konkurentów

Pomyślmy o Twojej marce osobistej jak o biznesie. Aby odnieść sukces, musisz zbadać rynek, nastroje użytkowników, ocenić popyt i, co najważniejsze, zbadać swoją konkurencję. Ważne jest, aby zrozumieć, jakich metod używają, aby pozostać konkurencyjnym. Jak pozycjonują się na rynku? Do jakiej konkretnej grupy odbiorców kierują swoją propozycję wartości? Tylko pełne zrozumienie rynku, na który zamierzasz wejść, da Ci odpowiedzi na te pytania.

Dlatego Twoim kolejnym krokiem jest badanie jakościowe otoczenia rynkowego, a po tym etapie możesz logicznie przejść do kolejnego.

Opracuj swoją unikalną ofertę wartości

Mając w głowie pełny obraz rynku, będziesz mógł bardziej szczegółowo opracować swoją propozycję wartości i uczynić ją tak konkurencyjną, jak to tylko możliwe. Myśl jak przedsiębiorca - co możesz dać swojej grupie docelowej i jak Twoja marka osobista może Ci w tym pomóc?

Twoja propozycja wartości powinna być jak najbardziej przejrzysta i skupiona na potrzebach grupy docelowej w wybranej przez Ciebie niszy trendów. Kierując się nią, możesz stworzyć bardziej efektywną markę osobistą, która pozwoli Ci zaspokoić potrzeby Twoich odbiorców i zbudować z nimi długotrwałą więź.

Dostarczaj wiele wartościowych rzeczy za darmo

Rozwój marki osobistej oznacza budowanie osobistych więzi z docelową grupą odbiorców. Aby rozpocząć ten proces, musisz najpierw oddać jakąś wartość za darmo - na przykład swoją wiedzę i porady ekspertów.

Dla nowej marki, dzielenie się wiedzą za darmo i udowadnianie swojej fachowości jest prawie jedynym sposobem na zbudowanie reputacji i pozwolenie odbiorcom, aby dowiedzieli się więcej o Tobie i o tym, co możesz zrobić dla ich biznesu.

Dlatego potrzebujesz przemyślanej strategii treści na swoim blogu i w sieciach społecznościowych, darmowych webinarów, maratonów i konkursów - innymi słowy, wszystkiego, co przykuje uwagę odbiorców i przekona ich, że możesz dać im wartość. Dopiero gdy ich o tym przekonasz, będziesz w stanie monetyzować swoją markę.

Posiadaj silną obecność w mediach społecznościowych

Zdjęcie autorstwa Merakist na Unsplash

Posiadanie silnej obecności na portalach społecznościowych jest kluczowe dla rozwoju marki osobistej. W końcu, co sprawia, że Twoja marka jest naprawdę osobista? Tak jest, to Twoja osobowość. To jak mówisz i co mówisz, jakie wartości reprezentujesz, czego uczysz swoich docelowych odbiorców i jaka jest Twoja ostateczna misja.

Do tej pory media społecznościowe są najlepszymi platformami do prezentowania swojej osobowości. Jak to zrobić? Właśnie tak. Jedynym sposobem jest tworzenie wartościowych i użytecznych treści z nastawieniem na przedsiębiorczość. To znaczy, że każdy element Twojej treści powinien po pierwsze pomóc użytkownikowi zbliżyć się do rozwiązania jego problemu, a po drugie przybliżyć go do konwersji. Analiza Twoich odbiorców i praktyk konkurencji pomoże Ci znaleźć właściwą strategię. I nie zapominaj o najważniejszym - bądź sobą w każdym poście w mediach społecznościowych.

A oto kolejne bardzo skuteczne podejście. Opowiadaj historie. Mogą to być historie o Tobie, o Twoich klientach, o trudnościach i sposobach rozwiązania problemu, o tym, co wpłynęło na Ciebie osobiście i zmieniło Twoje myślenie, coś z pogranicza osobistego i zawodowego. Zachowaj równowagę.

Stań się rozpoznawalny

Oprócz nadania marce osobistego charakteru, musisz również sprawić, aby była rozpoznawalna. Dlatego stwórz prostą, ale zapadającą w pamięć nazwę lub pseudonim. Opracuj swój przewodnik stylu marki, który określa logo, paletę kolorów, inne elementy projektu, ton głosu i postępuj zgodnie z nim. Postępuj zgodnie z nim na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Bycie spójnym i rozpoznawalnym jest niezbędne do wyróżnienia marki, a marka osobista nie jest tu wyjątkiem.

Rozpocznij silną kampanię automarketingową

Żadna marka nie może istnieć bez marketingu, a marka osobista nie jest tu wyjątkiem. Dlatego zastanów się, w jaki sposób prowadzić marketing i reklamować siebie. Większość ekspertów stosuje bardzo prostą i skuteczną strategię.

Używają mediów społecznościowych do określenia grupy docelowej, wyróżniają użytkowników, którzy szukają możliwości rozwiązania ich konkretnego problemu i rozwiązują ten problem poprzez płatną reklamę. Oczywiście, przekaz reklamowy powinien motywować odbiorców do przejścia na Twój profil i rozpoczęcia eksploracji treści w mediach społecznościowych.

To jest wysiłek, który już podjęliśmy w jednym z poprzednich etapów, a teraz treści, które już stworzyłeś będą pracować nad rozwojem Twojej marki bez Twojego udziału.

Następnie zachęcasz nowych użytkowników do zapisania się na Twój profil i Twój newsletter mailowy i dalej dajesz im wartość, której szukają. Kiedy już nawiążesz relację opartą na zaufaniu, możesz zacząć sprzedawać swoje usługi.

Wnioski

Budowanie marki osobistej wymaga czasu i wysiłku. Co więcej, jest to również Twoja osobista odpowiedzialność za swoją reputację, więc musisz być konsekwentny, uczciwy i szczery. Te pozornie przestarzałe wartości we współczesnym świecie nigdy nie stracą na znaczeniu, ale zawsze pomogą Ci w promowaniu Twojej marki osobistej.


Autor Bio

Tiffany Porter jest ekspertem pisarzem, który specjalizuje się w dostarczaniu recenzji usług pisania prac badawczych. Stworzyła różne szkolenia i kursy doskonalenia zawodowego, materiały, podręczniki i recenzje dla stron internetowych z recenzjami usług pisania prac.