7 sposobów na to, by nauka w pracy była efektywna

Jako dobry pracodawca organizujesz w miejscu pracy regularne sesje szkoleniowe dla swoich pracowników. Dzięki temu będą oni na bieżąco ze standardami branżowymi i będą mogli zaoferować swoją najlepszą pracę w czasie pracy. Nie wystarczy jednak zorganizować sesję szkoleniową. Potrzebna jest również strategia retencji, dzięki której wiedza ta będzie stale obecna w ich umysłach.

Oto siedem strategii, które można wykorzystać, aby pomóc w utrwalaniu wiedzy i sprawić, by była ona trwała.

1. Wykorzystaj uczenie się społeczne

Społeczne uczenie się to praktyka polegająca na nawiązywaniu kontaktu z innymi uczniami podczas szkolenia w zakresie jakiejś idei lub umiejętności. Aby się uczyć, trzeba mieć rówieśników, których można obserwować i naśladować. Możesz to wykorzystać, aby pomóc swoim pracownikom w zachowaniu przekazywanych im informacji.

Podczas szkolenia pracownicy powinni współpracować nad projektami lub pomysłami. Pomoże im to zrozumieć materiał i z czasem lepiej go zapamiętać.

2. Nauka w pigułce

Nie ma nic gorszego niż bycie bombardowanym informacjami podczas długiej sesji szkoleniowej. Ludzki mózg nie jest przystosowany do przyswajania tak dużej ilości informacji naraz. Zamiast tego należy podzielić tę naukę na mniejsze fragmenty, aby móc zapamiętać wszystko, co jest przekazywane.

Pamiętaj o tym, planując szkolenia dla swoich pracowników. Zwróć uwagę na mikrokształcenie, które pozwala podzielić naukę na mniejsze części. Możesz wykorzystać narzędzie do śledzenia czasu pracy, aby pomóc pracownikom w realizacji zadań i umożliwić im rejestrowanie swoich sesji szkoleniowych. Zobaczysz, że w ten sposób o wiele łatwiej będzie im zachować informacje.

3. Stwórz więź emocjonalną

W teorii nie brzmi to zbyt realistycznie. Kiedy mówisz o nauce w pracy, czy potrafisz stworzyć więź emocjonalną, która pomoże pracownikom zachować przekazywaną im wiedzę? Stworzenie narracji jest ważniejsze, niż mogłoby się wydawać. Dzięki niej osoba ucząca się ma coś, co pozwala jej odnieść się do nauki i zrozumieć, co się do niej mówi.

Opowieść może być tak prosta, jak historia o kliencie i o tym, jak szkolenie personelu wpływa na jego doświadczenia. Zastosowanie jakiegokolwiek rodzaju narracji pomoże uczącym się zachować te informacje.

4. Spraw, by nauka była aktywna

Pamiętasz, jak siedziałeś w szkole i musiałeś słuchać długich wykładów? Z pewnością nie był to najlepszy sposób uczenia się, ponieważ nudziłeś się i niemal od razu się wyłączałeś. Nie jest to najlepszy sposób uczenia się, więc nie chcesz tego robić ze swoimi pracownikami. Zamiast tego należy ich jak najbardziej angażować, pozwalając im współpracować i pracować nad pomysłami.

Jeśli zachęcisz ich do uczestnictwa, zapamiętają więcej, ponieważ będą się aktywnie uczyć. Można to zrobić na wiele różnych sposobów. Może to być tak proste, jak stworzenie pomieszczeń, w których uczniowie będą mogli przygotować prezentację, lub praca w symulacji, w której będą mogli sprawdzić swoje nowe umiejętności. Zawsze znajdzie się jakiś sposób, by zaangażować uczniów.

5. Wykorzystaj naukę wizualną

Ludzie uczą się na kilka różnych sposobów, a Ty musisz być w stanie zaangażować swoich pracowników w różne style uczenia się, aby zapamiętali informacje. Na przykład, nauka wizualna jest sposobem na zachęcenie uczniów do przyswajania większej ilości informacji i zapamiętywania ich. Około 83% informacji, które przetwarza mózg, to dane wizualne. Jeśli do materiałów szkoleniowych dodasz więcej obrazów, uczącym się będzie dużo łatwiej przetworzyć to, co im przekazujesz.

Obrazów można używać na kilka sposobów, by przekazać informacje w łatwym i przyswajalnym formacie. Spróbuj częściej korzystać z obrazów, by poprawić zapamiętywanie informacji.

6. Sprawdzanie wiedzy uczniów

Pomysł przeprowadzania quizów dla pracowników może wydawać się zbyt podobny do egzaminów, ale nie musi być tak formalny i sztywny. Sprawdzanie, czego się nauczyli, ma zasadnicze znaczenie, ponieważ musisz wiedzieć, co zapamiętali, a czego nie.

Sprawdza się to w przypadku tworzenia modułów szkoleniowych podzielonych na mniejsze części. Na koniec każdego modułu można przeprowadzić quiz, aby sprawdzić, czego się nauczyli. Pomaga to utrwalić zdobytą wiedzę i jest o wiele łatwiejsze niż konieczność pamiętania wszystkiego po wielu dniach nauki.

7. Stwórz silną kulturę uczenia się

W miejscu pracy istnieje wiele przeszkód utrudniających uczenie się. Musisz stworzyć prawdziwą kulturę uczenia się w swoim miejscu pracy, aby mieć pewność, że uczniowie zapamiętają to, czego ich nauczysz.

Dzięki tym wskazówkom będziesz w stanie pomóc swoim pracownikom w zarządzaniu procesem uczenia się i w lepszym zapamiętywaniu tego, czego ich uczysz. Pozwoli Ci to stworzyć silniejsze i bardziej kompetentne miejsce pracy, więc powinieneś zacząć stosować te wskazówki w praktyce już teraz.


Autor Bio

Madeline Miller jest blogerką zajmującą się produktywnością, współpracującą z Lia Help i Big Assignments. Pisze o życiu biurowym i HR.