10 powodów, dla których firmy potrzebują marketingu wideo

Każda strategia marketingowa, nawet płatna reklama czy zatrudnienie influencera, może przynieść znaczące efekty. Ma niejednoznaczny proces przechodzenia na wirusy. Czasami może to pójść wirusowo, ale czasami, to może nie.

Ale jeśli jesteś gotowy, aby umieścić swoje zasoby i czas na strategie marketingowe, które mogą przynieść w niektórych podstawowych przewodów. Marketing nie jest o jakieś szczęście lub doskonałą okazję, to jest o sztuce opowiadania i komunikowania się z konsumentami za pośrednictwem najbardziej skutecznego medium. I nie ma innego preferowanego i skutecznego sposobu niż marketing wideo.

Treści wideo są doskonałym kluczem do skutecznego planu marketingowego. Oto dziesięć najpotężniejszych powodów, dla których firmy potrzebują marketingu wideo.

1. Filmy wideo zwiększają sprzedaż i konwersje wśród konsumentów

Przy okazji, firmy muszą nadal korzystać z marketingu wideo, ma najwięcej korzyści marketingowych na dolnej linii. Wiele przypadków z przeszłości udowodniło, że używanie filmów na stronach internetowych doprowadziło do znacznego wzrostu konwersji produktów i marek.

Filmy mogą prowadzić więcej sprzedaży, jak również. Nie ma to wpływu na to, jak dobrze znana lub dobrze rozwinięta firma opisuje swoje produkty na piśmie lub zdjęciach. Kiedy produkcja wideo jest zrobione, sprzedaż produktu może łatwo trąbić w górę w porównaniu do dwóch pozostałych form mediów.

2. Wideo pokazuje wielki ROI

83% firm twierdzi, że marketing wideo zapewnił im doskonały zwrot z inwestycji. Nawet jeśli produkcja wideo nie jest najłatwiejsze lub najtańsze zadanie pod ręką. Ale jeśli wiesz, co z tym zrobić, można zrobić wielkie zyski z niego.

Inną dobrą częścią treści wideo jest to, że nie musi być doskonały, dopóki nie dostarczy wiadomość nienaruszone prawidłowo. Dlatego, a nie produkcji wideo, należy dbać o treści.

3. Wideo może zwiększyć zaangażowanie widzów

Czy filmy są zabawne lub prowokujące do myślenia, tylko silne wizualizacje mogą wzbudzić emocje u widzów. Dobre wideo przykuje uwagę odbiorców w sposób, w jaki nie może tego zrobić żaden tekst ani obraz. Poza tym, ludzie przetwarzają informacje, które otrzymują z filmów znacznie lepiej niż jakikolwiek inny format mediów.

Dlatego ludzie są bardziej prawdopodobne, aby zapamiętać znacznie więcej z tego, co oglądają w filmach niż to, co czytają lub słuchać wokół.

4. Wideo może również budować zaufanie

Zaufanie jest fundamentem, na którym stoi rozmowa i sprzedaż. Dlatego content marketing jest w całości oparty na zaufaniu i tworzeniu długotrwałych relacji.

Treści wideo robią to wszystko za Ciebie i to jest kolejny powód, dla którego firmy potrzebują marketingu wideo. Filmy wideo są bardziej prawdopodobne, aby zaangażować ludzi, a także rozpalić emocje. Kiedy ludzie mówią o swoich elitarnych osobach w publiczności, takich jak influencerzy czy YouTuberzy, stają się oni najpotężniejszą postacią w mediach społecznościowych, która reprezentuje Twoje produkty przed ludźmi.

Promocyjne filmy wideo mogą sprzyjać zaufaniu znacznie szybciej. Z pomocą przekonujących filmów marketingowych, można przedstawić swoje produkty w formie znacznie konwersacyjne i godne zaufania.

5. Filmy wideo są przyjazne dla SEO

Jeśli chodzi o treści wideo, YouTube jest najbardziej popularną platformą w Internecie. Na szczęście dla dzisiejszych marketerów, YouTube jest własnością Google, i nie ma nic, że online marketerzy są używane do więcej niż optymalizacji treści dla użytkowników sieci Google.

Z pomocą dowolnego SEO tytuł, nagłówek, opisy i słowa kluczowe, post na blogu może być używany jako tytuł wideo, opis, itp. Google traktuje priorytetowo treści wideo na swoich stronach jako najlepsze wyniki wyszukiwania.

6. Fakty i liczby na temat tego, dlaczego firmy potrzebują marketingu wideo

Poniżej przedstawiamy kilka statystyk dotyczących marketingu wideo, które pokazują, dlaczego firmy potrzebują marketingu wideo.

97% ekspertów marketingowych gwarantuje, że jeśli sprzedawca doda wideo do swojego produktu, to są duże szanse, że klienci zrozumieją i najprawdopodobniej sami kupią produkt.

W 2021 roku ponad 80% ruchu w internecie będzie składało się z filmów wideo.

Obecnie 81% wszystkich firm używa wideo do promowania marki, usług i produktów.

90% kupujących uważa, że wideo będzie bardziej prawdopodobne, aby pomóc im upewnić się, że dokonują świadomego zakupu.

7. Filmy wideo są atrakcyjne dla wielu użytkowników urządzeń mobilnych

Wideo i mobile idą w parze i są dwiema połówkami tej samej monety. Obecnie ponad 90% konsumentów ogląda filmy wideo na swoich telefonach komórkowych. Mobilne filmy z roku na rok się rozwijają i przyniosły wielu firmom zyski.

Ponieważ ludzie lubią oglądać filmy w podróży, a liczba użytkowników smartfonów rośnie z każdym dniem, istnieją duże szanse, że Twoja widownia wideo może stale się powiększać.

8. Filmy wideo są uniwersalne

Wraz ze wzrostem popularności marketingu wideo, firmy wymyślają coraz bardziej kreatywne sposoby na dostarczenie wiadomości, zwiększenie zaangażowania, budowanie zaufania do marki oraz pozyskiwanie leadów.

Prawie wszystkie platformy mediów społecznościowych pozwalają na odtwarzanie. Podczas gdy treści wideo mogą być najbardziej efektywne same w sobie, mogą one przynieść jeszcze lepsze rezultaty, gdy są połączone z szerszą strategią content marketingu. Aby uzyskać najlepsze wyniki, wiele osób upewnia się, że typ wideo ich obiektu pasuje.

9. Marketing wideo może wyjaśnić wszystko lepiej

98% użytkowników twierdzi, że obejrzało explainer video, aby dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze. Dlatego 45% firm, które wykorzystały treści wideo do marketingu, ma explainer video na swojej stronie głównej.

Możesz użyć różnych rodzajów formatów wideo, takich jak animacje i sprawić, że treści wideo będą odpowiednio wyskakiwać.

10. Wideo może również przebić się przez niektórych najbardziej leniwych kupujących

W dzisiejszym życiu, każdy jest super zajęty, aby mieć czas na czytanie długich produktów i opisów lub nawet kopać głęboko w usługi i marki. I właśnie dlatego firmy potrzebują marketingu wideo, aby to zmienić.

Współcześni klienci chcą zobaczyć produkt w pracy, aby móc ocenić jego skuteczność. Video marketing może przyciągnąć szeroką publiczność i działać na wielu poziomach, nawet na tych najbardziej leniwych. Jeśli możesz celować w uszy potencjalnych klientów, wtedy Twoja przewaga konkurencyjna może się podwoić.

Uwaga końcowa

Adopcja wideo rośnie częściowo z powodu postępu w technologii. Dokonywanie filmów marketingowych dla Twojej firmy wymaga kreatywności i wiedzy na temat ludzkiej psychologii. Jeśli możesz być kreatywny ze swoją pracą w wideo, to nie ma przeszkód, aby użyć go do rozwoju firmy.