6 powodów, dla których uczestnictwo w webinarach jest niezbędne dla Twojej firmy

Dzięki globalizacji i szybkiemu rozwojowi technologicznemu możemy błyskawicznie zdobywać informacje z całego świata. W ciągu ostatniej dekady trend dzielenia się wiedzą stał się jeszcze bardziej popularny. Według Livestorm, średni wskaźnik uczestnictwa w webinariach wzrósł w 2019 roku aż o 50% .

Jako jedno z najskuteczniejszych narzędzi nauczania na odległość, webinaria umożliwiają uczestnikom zdobywanie wiedzy bez konieczności przebywania w określonym miejscu geograficznym.

Istnieje kilka powodów, dla których warto rozważyć uczestnictwo w webinarach. Jednym z najważniejszych jest możliwość uzyskania niezwykle ważnych informacji związanych z Twoją działalnością.

Dziś omówimy 6 głównych powodów, dla których Twoja kariera biznesowa może zależeć od webinarów.

1. Uczenie się od profesjonalistów

Podobnie jak seminarium, dobry webinar zakłada posiadanie wykwalifikowanego prowadzącego, który potrafi wyjaśnić jego treść w oparciu o własne doświadczenie. Wybitny prowadzący powinien pracować w dziedzinie, o której mówi i którą dogłębnie rozumie. Powinien nie tylko dać uczestnikom ogólny przegląd sytuacji, ale także znać najnowsze trendy i wyzwania w wybranym sektorze.

Webinaria różnią się od spotkań twarzą w twarz tym, że użytkownik znajduje się w cyfrowym pomieszczeniu z profesjonalistą, który chce podzielić się swoją wiedzą i spostrzeżeniami. Mają one swoje wady, takie jak brak kontaktu fizycznego i słaba więź emocjonalna z wykładowcą. Wady te są jednak rekompensowane przez możliwość znalezienia webinaru na temat, który Cię zainteresuje i będzie istotny dla Twojej działalności. Gdzie indziej można uczyć się od profesjonalistów z listy Fortune 500, siedząc w wygodnym biurze lub w domu i popijając kawę?

2. Rozwijaj swoją działalność

Uczenie się przez całe życie to podstawowa koncepcja, która pomaga wyróżnić się na tle konkurencji. Niezależnie od sytuacji finansowej i politycznej, trendów konsumenckich i zmian na rynku, globalizacja zawsze będzie miała wpływ na Twoją branżę i będzie podlegać ciągłym zmianom. Na przykład, ze względu na postęp, formatowanie prac w podręczniku nie jest już popularne wśród studentów. Obecnie mogą oni z łatwością korzystać z generatora cytowań apa i zaoszczędzić czas na opracowywanie pomysłów na rozpoczęcie działalności. Jeśli chcesz zdobyć aktualną wiedzę i uzyskać wgląd w preferencje konsumentów, utrzymasz lojalność wobec marki i zwiększysz zasięg swojej firmy.

Jeśli nie masz jeszcze firmy , ale chcesz ją założyć, webinaria są doskonałą okazją do rozwiania wszelkich wątpliwości. Każdy odnoszący sukcesy biznesmen zaczynał kiedyś od zera, dlatego możesz poprosić go o podzielenie się z Tobą kilkoma praktycznymi wskazówkami. W przypadku pytań typu: "Czy powinienem założyć firmę od podstaw, czy kupić franczyzę?", "Czy znajdę dostawców i odbiorców?" lub "Jak zorganizować oddział księgowości?" wciąż powstrzymują Cię przed zaangażowaniem się w działania przedsiębiorcze, to webinaria są dla Ciebie doskonałym wyborem.

3. Nawiąż kontakt z partnerami

Firmy zazwyczaj prowadzą webinaria w celu pozyskania nowych klientów i utrzymania wiarygodnych relacjiz obecnymi. Ale to tylko częściowa prawda - większość seminariów jest prowadzona przez firmy, aby przyciągnąć partnerów i zbudować z nimi trwałe relacje. Skuteczny marketing B2B często wiąże się z budowaniem świadomości marki i wiarygodności partnerów.

Z drugiej strony, możesz czerpać korzyści z webinarów, ucząc się, jak prezentować swoją organizację. Jako pionier biznesu możesz dowiedzieć się, jak opracować biznesplan i uwzględnić w swojej prezentacji unikalne punkty sprzedaży. Wielkie firmy starają się jak mogą, aby oferować ekskluzywne i skuteczne webinaria, więc dlaczego nie uczyć się od nich, nie wydając na to ani grosza?

4. Monitoruj działania konkurencji

Wejście w niszę biznesową to trudne zadanie dla nowicjusza. Dlatego należy zacząć od monitorowania konkurencji i zastanowić się, w jaki sposób można zostać liderem rynku. Można w tym celu kupić esej od firm zajmujących się badaniem rynku lub przeprowadzić własne badania, oglądając webinaria prowadzone przez konkurencję.

Jeśli zastanawiasz się, jakie kroki podejmuje konkurencja, aby stać się liderem niszy, powinieneś przeanalizować informacje, którymi się dzieli, i wyłowić z nich swoją strategię biznesową. Możesz monitorować ich konta na Twitterze i LinkedIn oraz szukaćzaproszeń na webinaria na żywo. W ten sposób możesz umieścić je w jednym miejscu i dowiedzieć się o nadchodzącym webinarze z dużym wyprzedzeniem.

Nie wahaj się zarejestrować naspotkania na żywo organizowane przez konkurencję. Jeśli nie chcesz ujawniać swojej osobowości, możesz pozostać anonimowy lub pożyczyć na jeden dzień konto znajomego w mediach społecznościowych. Uzyskane informacje mogą pomóc w opracowaniu strategii biznesowej i znalezieniu słabych punktów konkurencji. Może to także dać Ci możliwość ulepszenia swojej firmy w tych obszarach.

5. Kontakt z potencjalnymi klientami

Webinaria pozwalają także komunikować się z potencjalnymi klientami i partnerami. W większości przypadków każdy webinar zapewnia interaktywne zajęcia, takie jak praca zespołowa, wymiana doświadczeń i sprawdzanie wyników innych uczestników poprzez informacje zwrotne. W ten sposób webinary pozwalają poznać potrzeby innych osób i ich plany na przyszłość. Możesz skorzystać z tych informacji, tworząc bazę danych potencjalnych klientów i partnerów.

Na przykład, jeśli planujesz otworzyć firmę budowlaną, możesz zauważyć, że inni uczestnicy webinaru planują wynająć miejsce pracy i dostosować je do swoich potrzeb. Możesz więc zebrać ich kontakty i zapytać, czy będą potrzebować Twojej pomocy za kilka miesięcy. Fakt, że się z nimi skontaktowałeś, może odegrać kluczową rolę przy wyborze przyszłego kontrahenta.

6. Efektywność kosztowa

W przeciwieństwie do zwykłych seminariów, webinaria są mniej kosztowne, jeśli chodzi o opłatę za uczestnictwo. Ich organizatorzy nie muszą wydawać pieniędzy na wynajem pomieszczeń, rachunki za media czy transport. Co więcej, webinaria nie ograniczają liczby uczestników, co pozwala utrzymać niską cenę.

Wszystkie te czynniki sprawiają, że uczestnicy webinarów mają możliwość zdobycia przydatnych informacji bez wydawania dużych pieniędzy.


Autor: Jane Travis

Mimo młodego wieku, już dała się poznać jako zapalona pisarka i nienasycona czytelniczka. Z każdą połkniętą książką jej umiejętności pisarskie poprawiają się o szczebel wyżej niż dotychczas. Przez ostatnie kilka lat nieustannie wspinała się po szczeblach copywriterskiej drabiny i stała się jedną z najlepszych w tej dziedzinie. Jeśli masz do omówienia trudny temat, jej odpowiedź brzmi: "Dawaj!".