4 najlepsze sposoby na rozwój firmy przy użyciu CRM

CRM to jeden z wiodących sposobów na rozwój firmy w dzisiejszych czasach. Zarządzanie relacjami z klientami może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w dłuższej perspektywie. Jednocześnie, korzystanie z oprogramowania do zarządzania klientami wspomaga wiele funkcji biznesowych.

Często firmy nie szukają bazy danych do przechowywania danych. Chcą raczej systemu, który zarządza interakcjami z klientami. Innymi słowy, nie jest tu ważne przechowywanie informacji, ale raczej rejestrowanie potrzeb i preferencji klientów.

Jednak wiele firm wciąż nie jest pewnych, jakie korzyści może im przynieść CRM

. Jeśli kierujesz jedną z takich firm, mamy dla Ciebie wsparcie.

Oto 4 najważniejsze sposoby, dzięki którym możesz rozwinąć swoją firmę za pomocą CRM:

1. Wykorzystaj CRM do zwiększenia sprzedaży

Dwie osoby zawierają umowę, uderzając się dłońmi

OprogramowanieCRM może obsługiwać wiele procedur i operacji związanych ze sprzedażą. Może generować raporty sprzedaży, a nawet zajmować się prognozowaniem. Innymi słowy, posiada wszystkie narzędzia potrzebne do zwiększenia sprzedaży

w krótkim i długim okresie.

Do oprogramowania można przesłać wszystkie dane dotyczące sprzedaży i pozwolić mu na identyfikację wzorców. Wzorce te pozwolą odwzorować historyczne informacje o sprzedaży. Pomogą także lepiej niż kiedykolwiek wcześniej prognozować przyszłe trendy sprzedaży. Prosty CRM

można następnie wykorzystać do analizy danych i zwiększania przychodów.

Korzystając z takiego oprogramowania, można organizować transakcje sprzedaży. Możesz nawet zająć się kwestiami związanymi z obsługą klienta. Również Twoi pracownicy będą chętnie korzystać z funkcji dobrego narzędzia CRM. Zdjęcia, filmy, lokalizacja i inne szczegóły dotyczące klientów są dostępne za pośrednictwem oprogramowania CRM.

Dzięki temu narzędziu możesz mieć wszystkie istotne dane dotyczące klientów w jednym miejscu. Taki magazyn ułatwia aktualizowanie informacji o klientach, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Należy jednak pamiętać, że nawet podstawowe oprogramowanie CRM może być drogie.

Na szczęście firmy oferują w Internecie bezpłatne wersje próbne takiego oprogramowania. Możesz z nich skorzystać, aby ocenić, w jaki sposób CRM może pomóc w rozwoju Twojej firmy.

2. Zintegruj go z obsługą klienta

Mężczyzna pracujący w dziale obsługi klienta rozmawia z klientamiPodstawowym

celem CRM jest pielęgnowanie zdrowych relacji z

klientami.

Nawet korzystanie z prostego oprogramowania CRM pozwoli uzyskać dobre wyniki w zakresie utrzymania klientów. Takie oprogramowanie może pomóc w śledzeniu kontaktów.

Śledzenie kontaktów pozwoli Ci analizować dane demograficzne, wzorce zakupowe i inne. Dzięki temu można uzyskać wystarczającą ilość informacji do opracowania strategii marketingowej i sprzedażowej. Ponadto pracownicy, którzy potrzebują tych informacji, mogą uzyskać do nich dostęp w dogodnym dla siebie czasie.

Zapewnienie pracownikom takiego dostępu pomaga im w kontaktach z klientami. Ułatwia im także wysłuchiwanie zapytań i skarg klientów. System ten ułatwia łatwą integrację CRM z obsługą klienta.

Posiadanie danych o klientach może pomóc w przypomnieniu sobie i określeniu doświadczeń związanych z zakupami. Za każdym razem, gdy klienci próbują produktów, będą również korzystać z usług firmy. Ponadto można odkryć, co sprawia, że klienci do nas wracają. Nie jest łatwo to ustalić bez silnych relacji z klientami.

Jednak samo utrzymywanie kontaktu z klientami nie wystarczy. Należy zachęcać ich do dzielenia się z nami opiniami, a nawet krytyką. Takie znaczące interakcje są wygodne dzięki systemom CRM.

Niewątpliwie dzięki integracji z CRM satysfakcja klientów będzie rosła wraz z upływem czasu.

3. Wykorzystaj go do analizy danych

Wykres rosnący i

malejącyFunkcja analizy danych w systemach CRM nie jest traktowana z należytą uwagą. Nie ma znaczenia, jak wiele danych masz pod ręką, powinieneś wiedzieć, jak wykorzystać je z korzyścią dla siebie. Nie można nauczyć się, jak najlepiej je wykorzystać, jeśli nie potrafi się ich rozszyfrować.

Nie przejmuj się, jeśli nie znasz się na analizie danych. Nawet proste oprogramowanie ma możliwości analityczne

. Nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy, aby zrozumieć analizę danych zebranych od klientów.

Dane otrzymywane od klientów można podzielić na zrozumiałe sekcje. Analiza tych sekcji pomoże Ci zrozumieć wzorce zachowań klientów. Nie ma lepszego sposobu na zrozumienie wskaźnika CTR (click-through rate) niż wykorzystanie CRM. To samo dotyczy również współczynników konwersji.

Niełatwo jest poprawić współczynnik konwersji, jeśli nie ma się pod ręką danych pozwalających na porównanie obecnego i przeszłego współczynnika. Porównanie pozwoli Ci przeanalizować, czy musisz poprawić swoje działania promocyjne.

Współczynnik klikalności jest ważniejszy niż myślisz. Każdego dnia wiele osób ogląda Twoje reklamy online. Jednak nie wszyscy kupujący klikają na Twoje reklamy, aby przejść do Twojej witryny. Ten brak zainteresowania może świadczyć o kilku rzeczach.

Może to oznaczać, że Twoja kampania marketingowa w Internecie nie jest wystarczająco dobra. Brak zainteresowania może również świadczyć o tym, że Twoje produkty lub usługi nie przyciągają klientów. Z tego powodu pomocne jest zbieranie danych na temat zachowań klientów.

Mając wystarczającą ilość danych, można z pomocą CRM określić kolejne kroki, które pozwolą rozwinąć firmę. Kroki te mogą obejmować opracowanie nowej kampanii promocyjnej. Można również przeanalizować, które reklamy displayowe cieszą się większym zainteresowaniem. Pomoże to zmaksymalizować przychody dzięki lepszej reklamie.

4. Zarządzaj leadami za pomocą CRM

Dłoń kobiety trzyma telefon przed laptopem

Śledzenie potencjalnych klientów może być trudne nawet w najlepszych czasach. Dzięki łatwemu w użyciu narzędziu CRM możesz zarządzać leadami lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Oprogramowanie to może wysyłać powiadomienia do Twoich pracowników. Powiadomienia te będą przypominać im o konieczności podjęcia działań następczych.

Za pomocą oprogramowania CRM pracownicy mogą przeglądać online schematy zakupowe klientów. Wzorce te odwzorowują trajektorię, jaką podążają klienci po nawiązaniu z nimi kontaktu. Innymi słowy, w idealnym przypadku wszystko zaczyna się od obejrzenia reklamy przez klienta i kończy się sprzedażą.

Możesz śledzić działania klientów na każdym etapie procesu zakupu. System CRM powiadamia pracowników o każdej potrzebie skontaktowania się z klientem.

Dzięki CRM możliwe są rozmowy telefoniczne i inne rodzaje powiadomień, takie jak e-mail. CRM rejestruje również interakcje z klientami, dzięki czemu można je później przeanalizować. W ten sposób łatwiej jest znaleźć niedociągnięcia w działaniach, co pomaga w ich usprawnianiu.

Lead tracking pomaga także zrozumieć, czego klienci oczekują od Twojej marki. Jeśli istnieje rozbieżność między produktem a oczekiwaniami klienta, czas cofnąć się i przemyśleć plan marketingowy. W końcu nie ma sensu posiadać kosztownego systemu CRM, jeśli analiza nie jest poparta działaniem.

Warto również pamiętać, że oprogramowanie CRM stanowi obecnie podstawę strategii marketingowych. Dzięki temu narzędziu interakcje z klientami są teraz proste.

Wnioski

Dobre i proste oprogramowanie CRM buduje relacje z klientami. Pomaga także zdobywać nowe firmy i rozwijać działalność w czasie. Jednak takie oprogramowanie należy powierzać tylko najlepszym firmom.

W końcu CRM może mieć dostęp do danych klientów, które czasami są poufne. Dlatego nie każdy powinien mieć dostęp do takich danych. Wybór odpowiedniego oprogramowania pomoże Ci w rozwoju Twojej firmy. Możesz także poprawić swoją reputację, wspierając zdrowe interakcje z klientami.

Jeśli jednak nadal się wahasz, nasze powyższe powody mogą pomóc Ci w podjęciu decyzji o wyborze oprogramowania CRM.